Hundvakt och levande leksaker

Jaha, da var det sondag igen och det ar den langsta dagen jag jobbar, 8.30 am - 6.30 pm star det pa schemat. Iallafall sa har Bradley varit ute med sina morforaldrar hela dagen och de ar annu inte tillbaka och klockan borjar narma sig 5 pm. Jag har ju ocksa tagit hand om deras hund Emily, varldens sotaste hund, som ar radd for Ariella.
Det Ariella gor ar hon typ krypspringer fram emot Emily viftar med armarna skrattar hogt och drar antingen i svansen eller oronen. Jag har forsokt hela dagen med att forsoka lara Ariella att man maste vara forsiktig och lugn nar man ar med hundar. Hon ar ett hopplost fall. Sahar ser ungefar "konversationen" ut:
J: Ariella you have to be gentle with the dog (Klappar Emily lungt och fint och tar Ariellas hand for att visa)
A: DOG ! VOFF ! (drar i Emily's ora).
Iallafall sa har det resulterat i att varje gang Emily fatt syn pa Ariella sa har hon springt och gomt sig bakom mig HAHA.
Har val inte gjort sa mkt idag egentligen, stadat lite allmant i huset och sa. Ariella tar en nap for tillfallet sa det ar alldeles lungt har i huset. Igar akte Bradley och min vardpappa och kopte lite Christmas/Hanukah lights och sa har vi klatt tva sma Christmas/Hanukah trees. Amerikanerna tar ju det har med Christmas dekorationer och lights lite over the top. Jag ska forsoka ta bilder pa en del hus som ar hela tackta och christmas lights. Det ar INSANE !
Och vada levande leksaker? Jo, ni forstar att Ariella har valdigt manga leksaker som later och ibland nar man sitter helt ensam i huset eller pa kvallen sa kan de namligen borja att lata utan att man gor nagonting med dem. Forst var det bara ett pussel som gjorde ljud da och da men nu ar det typ 10 olika leksaker. Jag borjar bli orolig, kommer ha svart att somna inatt haha.
Pa tal om ikvall, efter 3 veckors vantan sa atervander Pan Am ikvall for ett nytt avsnitt. Som jag har vantat ! 1 h och 30 min kvar innan jag slutar. jippi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0