Tank Om

Efter att ha last ett antal inlagg pa min kara vans Matildas blogg (matildatoamerica.blogg.se) dar hon skrivit om sjalvkansla och liknande sa har jag borjat tanka ganska mycket pa det de senaste dagarna. Jag har alltid en tendens att tanka pa foljande satt: tank om, OM, nar, varfor. Fyra saker som inte ar spec bra tankesatt om man ska starka sin sjalvkansla. Man maste vara nojd med sig IDAG, NU. Det spelar ingen roll om jag blir smalare, klipper mig, koper nya klader, man kommer alltid hitta fel pa sig sjalv. Jag maste ocksa borja leva i nuet istallet for att standigt tanka flera manader framat t.ex. nu sa tanker jag hela tiden: Nar jag kommer tillbara till Sverige sa borjar mitt liv. NEJ! du ar for fan i USA och lever livet, ditt liv ar NU. Dock sa ska jag verkligen forsoka ga ner lite i vikt. Jag vill ju kanna mig bekvam i min egna kropp men samtidigt sa maste jag acceptera den jag ar nu ocksa. Svart det dar. Men det ska jobbas pa. En annan sak jag maste jobba pa ar mitt kontrollbehov. Jag ar valdigt sa att jag garna vill ha kontroll over framtida situationer och lite veta vad jag har att vanta. Men det forstor ju det roliga med livet. eller ? Nej, idag har gatt pa varldens powerwalk, ca 8.5 km. Bra jobbat JOhanna! NU snart ska jag aka ivag till min LCC Sharon for ett meeting eftersom jag missade Nov motet. PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0